ІНКОТЕРМС® 2010 – incoterms2020

ОФІЦІЙНІ ПУБЛІКАЦІЇ МТП
+38 095 158 82 46

ІНКОТЕРМС® 2010

Правила Інкотермс® 2010 пояснюють ряд торговельних термінів, що складаються з трьох літер, які відображають практику відносин «бізнес-бізнес» у договорах купівлі-продажу товарів. Правила Інкотермс® здебільшого описують завдання, витрати та ризики, пов’язані з поставкоютовару від продавців до покупців.

ОСНОВНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРАВИЛ ІНКОТЕРМС® 2010

1. Двома новими правилами Інкотермс® DAT та DAP замінено правила Інкотермс® 2000 DAF, DES, DEQ та DDU.

Кількість правил Інкотермс® зменшено з 13 до 11. Це було досягнуто шляхом введення двох нових правил, які можуть застосовуватися незалежно від погодженого виду транспорту — DAT, Поставка на терміналі, та DAP, Поставка в місці, — замість правил Інкотермс® 2000 DAF, DES, DEQ та DDU.

Згідно з обома новими правилами, поставка здійснюється у названому місці призначення: за правилом DAT товар переходить у розпорядження покупця після розвантаження з транспортного засобу, що прибув (що відповідає колишньому правилу DEQ); за правилом DAP — так само у розпорядження покупця, але готовим для розвантаження (що відповідає колишнім правилам DAF, DES та DDU).

Нові правила роблять правила Інкотермс® 2000 DES та DEQ Інкотермс® 2000 зайвими. Названий термінал у DAT може так само бути в порту, і тому DAT можна сміливо використовувати у тих випадках, в яких раніше використовувалося правило Інкотермс® 2000 DEQ. Так само, транспортний засіб, що прибув, згідно DAP може бути судном, а назване місце призначення — портом; з цього випливає, що DAP може застосовуватися у випадках, в яких раніше застосовувалося правило DES Інкотермс® 2000. За цими новими правилами, як і за попередніми, що є правилами «доставки», продавець бере на себе всі витрати (крім витрат, пов’язаних з формальностями при імпорті, де це застосовується) та ризики, пов’язані з до-ставкою товару до названого місця призначення.

 

2. Класифікація 11 правил Інкотермс® 2010

11 правил Інкотермс® 2010 розподілено на два окремих класи:

ПРАВИЛА ДЛЯ БУДЬ-ЯКОГО ВИДУ АБО ВИДІВ ТРАНСПОРТУ

EXWEx WorksФранко-завод 
FCAFree CarrierФранко-перевізник 
CPTCarriage Paid ToПеревезення оплачено до 
CIPCarriage and Insurance Paid toПеревезення та страхування оплачено до 
DAPDelivered At PlaceПоставка в місці 
DATDelivered at PlaceПоставка в місці з розвантаженням 
DDPDelivered Duty PaidПоставка зі сплатою мита 

ПРАВИЛА ДЛЯ МОРСЬКОГО ТА ВНУТРІШНЬОГО ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ

FASFree Alongside ShipФранко вздовж борту судна 
FOBFree On BoardФранко-борт 
CFRCost and FreightВартість і фрахт 
CIFCost, Insurance and FreightВартість, страхування і фрахт 
Перший клас включає сім правил Інкотермс® 2010, що можуть застосовуватися незалежно від обраного виду транспорту та незалежно від того, чи використовуються один або більше одного виду транспорту. Цей клас включає EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP та DDP. Вони можуть використовуватися навіть за відсутності морського транспорту взагалі. Проте важливо пам’ятати, що ці правила можуть застосовуватися у випадках, коли судно використовується для здійснення частини перевезення.
 

3. Правила для внутрішньої та міжнародної торгівлі

Правила Інкотермс® традиційно використовуються у міжнародних торгових договорах, коли товар перетинає національні кордони. Проте, у різних частинах світу торгові блоки, на зразок Європейського Союзу, дещо спростили формальності перетинання кордону між різними країнами. Таким чином, підзаголовок правил Інкотермс® 2010 формально визначає, що їх можна застосовувати, як для міжнародних, так і для внутрішніх договорів купівлі-продажу. В результаті правила Інкотермс® 2010 чітко визначають у багатьох місцях, що зобов’язання щодо виконання експортних/імпортних формальностей існують лише там, де це застосовується.

Дві обставини переконали ICC, що рух у такому напрямку є своєчасним. По-перше, торговці широко використовують правила Інкотермс® у контрактах (договорах) виключно внутрішньої торгівлі. Друга причина полягає у зростаючому бажанні Сполучених Штатів використовувати правила Інкотермс® у внутрішній торгівлі замість умов відправлення та поставки Єдиного комерційного кодексу, які застосовувались раніше.

 

4. Рекомендації щодо застосування

Перед кожним правилом Інкотермс® 2010 ви знайдете Рекомендації щодо застосування. У Рекомендаціях пояснюються основні принципи кожного правила Інкотермс®, а саме: у яких випадках його слід застосовувати, коли переходить ризик та як розподіляються витрати між продавцем та покупцем. Рекомендації не є частиною правил Інкотермс® 2010, але вони допомагають користувачеві точнота ефективно визначити необхідне правило Інкотермс® для конкретної операції.
 

5. Електронні засоби зв’язку

Попередні версії правил Інкотермс® визначали ті документи, які можна було замінити повідомленнями електронного обміну даними. Проте зараз статті А1/B1правил Інкотермс® 2010 надають електронним засобам зв’язку такого ж значення, що й паперовим засобам передачі інформації, за домовленістю сторін або якщо існує такий звичай. Таке формулювання сприяє розвитку нових електронних процедур протягом всього строку дії правил Інкотермс® 2010.
 

6. Страхове покриття

Правила Інкотермс® 2010 — це перша версія правил Інкотермс® після перегляду Умов страхування вантажів, в якій враховуються зміни, внесені до цих Умов. Правила Інкотермс® 2010 містять інформаційні обов’язки щодо страхування у статтях А3/В3, що стосуються контрактів (договорів) перевезення та страхування. Ці положення були перенесені зі статей А10/В10 правил Інкотермс® 2000, що містили більш загальну інформацію. Також змінено формулювання статей А3/В3 стосовно страхування з метою роз’яснення зобов’язань сторін у цьому розумінні.
 

7. Формальності стосовно контролю безпеки та інформація, необхідна для такихформальностей

Сьогодні все більше уваги приділяється безпеці перевезення товару, яка вимагає підтвердження того, що товар не чинить загрози життю чи майну через фактори, не пов’язані з притаманними товару якостями. Саме тому правила Інкотермс® 2010 в статтях А2/В2 та А10/В10 розподіляють зобов’язанняміж покупцем та продавцем для виконання або сприянння у виконанні формальностей стосовно контролю безпеки, таких як надання інформації щодо безпеки у ланцюгу поставки.
 

8. Витрати на завантаження та розвантаження на терміналі

Згідно з правилами Інкотермс CPT, CIP, CFR, CIF, DAT, DAP та DDP, продавець повинен організувати перевезення товару до узгодженого місця призначення.

Незважаючи на те, що витрати на перевезення (фрахт) оплачує продавець, насправді вони оплачуються покупцем, оскільки вартість перевезення (фрахту) зазвичай включається продавцем у загальну ціну продажу. Вартість перевезення інколи включає витрати на завантаження та розвантаження на терміналі та переміщення товару в межах порту чи контейнерного терміналу, і перевізник або оператор терміналу може покласти ці витрати на покупця, який отримує товар.

За таких обставин покупець може забажати уникнути подвійної оплати одних і тих самих послуг: перший раз — продавцю як частину загальної ціни продажу, другий — окремо перевізнику чи оператору терміналу. Правила Інкотермс® 2010 спрямовані на уникнення цього шляхом чіткого розмежування таких витрат у статтях А6/В6 відповідних правил Інкотермс®.

 

9. Ланцюгові продажі

Під час продажу сировинного товару, на відміну від продажу промислового товару, вантаж часто перепродається «по ланцюгу» кілька разів протягом перевезення. Коли це відбувається, продавець всередині ланцюга не «відвантажує» товар, тому що він вже відвантажений першим продавцем в ланцюзі. Таким чином, продавець всередині ланцюга виконує свої зобов’язання перед своїм покупцем, не відвантажуючи товар, а «забезпечуючи надання» товару, що вже відвантажений. З метою роз’яснення правила Інкотермс® 2010 включають зобов’язання «забезпечення надання відвантаженого товару» як альтернативу зобов’язанню відвантажувати товар у відповідних правилах Інкотермс®.

Ваше замовлення

Ваше замовлення

Ваше замовлення

Посібник МТП з експортно-імпортних операцій – ICC guide to export\import

Шановні колеги, раді представити нову публікацію (№ 790 UK) Міжнародної торгової палати ПОСІБНИК МТП З ЕКСПОРТНО-ІМПОРТНИХ ОПЕРАЦІЙ. Глобальні стандарти та стратегії бізнесу (5-те видання).

Перед вами бестселер світової торгівлі за авторства відомого гуру в міжнародній торгівлі Гілльєрмо К. Хименеса  У широко відомій книзі пропонуються основні інструкції для комерсантів-початківців, а також надається детальний огляд практики міжнародної торгівлі для досвідчених практиків, які прагнуть подальшого вдосконалення своїх операційних можливостей. П’яте видання було повністю оновлене – включаючи найновіші дослідження та статистичні дані – і містить нову презентацію, щоб збільшити доступність для читачів.

 

По суті презентована публікація МТП – це унікальний практичний путівник в світ міжнародної торгівлі, який допоможе як майбутнім продавцям та покупцям, так і вже працюючим на зовнішніх ринках експортерам та імпортерам.

Основна аудиторія, яку зацікавить   – суб’єкти МСБ, власники бізнесів, які орієнтовані на експорт та імпорт, менеджери-ЗЕД, юристи, що працюють в сфері міжнародної торгівлі, арбітражу, логісти, експедитори, перевізники, митні брокери, представники страхових компаній та банків, менеджери з експорту та імпорту, консультанти ЗЕД,  трейдери, представники підприємств, що провадять зовнішньоекономічну діяльність, дистриб’ютори, агенти, співробітники та учасники торгово-промислових палат, студенти вишів тощо.

Книга налічує понад 300 сторінок тексту формату А4 та розбита на 20 частин, кожна з яких передбачає додаткові контрольні завдання для перевірки та закріплення своїх знань, результатом яких стане вивчення поданого матеріалу.

Серед основних тем, які порушуються в посібнику читач знайде: основні тренди в міжнародній торгівлі, покрокову інструкцію щодо етапів експортно-імпортних операцій та використання документів, робота на зовнішніх ринках, питання пов’язані з торговим фінансуванням, інтелектуальною власністю, управлінням ланцюгів поставок, робота з перевізниками, правила Інкотермс, правові нюанси роботи на зовнішніх ринках, арбітраж, вирішення спорів, зовнішньоекономічні  та інші контракти, що допомагають здійснювати зовнішньоекономічну діяльність.

Беручи до уваги події, які український бізнес переживає через російську військову агресію, а також ажіотажем навколо теми форс-мажору, КОЖЕН замовник Посібника МТП з експортно-імпортних операцій. Глобальні стандарти та стратегії бізнесу (5-те видання) отримає БЕЗКОШТОВНО українську версію публікації МТП (публ. МТП № 650) «Застереження МТП 2003 про форс-мажор та Застереження МТП 2003 про ускладнення». Ці застереження значно допоможуть вітчизняному бізнесу при складанні зовнішньоекономічного контракту в тій його частині, яка стосується саме застереження про форс-мажор або застереження про ускладнення у нелегких умовах війни та необхідності переорієнтовувати ведення бізнесу на міжнародних ринках.  (детально див. зміст публікації).

Типовий контракт МТП міжнародної купівлі-продажу (для виробленої продукції)

442 грн

публ. МТП № 811 UK – 76 стор. Формат: А4

В новій публікації багато цікавої інформації: сам драфт типового контракту (Загальні та Особливі умови), який вже можна застосовувати з 2020 року на практиці всім суб’єктам ЗЕД та численні додатки до нього, у тому числі пояснення до нової редакції правил Інкотермс 2020, Конвенція ООН про договори міжнародної купівлі-продажу товарів 1980 року, пояснення Секретаріату ЮНСІТРАЛ щодо Віденської конвенції 1980 року, зразки заповнення контраку тощо.

Кожен замовник Типового контракту МТП міжнародної купівлі-продажу товарів отримає БЕЗКОШТОВНО українську версію оновленої публікації МТП (публ. МТП № 650) «Застереження МТП 2003 про форс-мажор та Застереження МТП 2003 про ускладнення», яка значно допоможе бізнесу при складанні ЗЕД-контракту в тій його частині, яка стосується форс-мажорного застереження або застереження про ускладнення.

Правила Інкотермс® 2020

690 грн

публ. МТП № 723 UK – 392 стор. Формат: 135мм х 230мм

У правилах ІНКОТЕРМС® 2020 Ви знайдете відповіді на питання:

1.Які зміни відбулися у новій редакції правил?

2.За що відповідають правила ІНКОТЕРМС® 2020?

3.За що НЕ відповідають правила ІНКОТЕРМС® 2020?

4.Як найкраще використовувати правила ІНКОТЕРМС® 2020?

5.Що таке поставка, ризик та витрати у правилах ІНКОТЕРМС® 2020?

6.Як взаємодіють правила з договорами купівлі-продажу товарів та іншими контрактами?

7.Який взаємозв’язок правил ІНКОТЕРМС® 2020 з перевізниками та експедиторами?

8.Як правильно використовувати одинадцять правил, представлених у новій редакції?

9.Який новий порядок розташування статей в рамках правил ІНКОТЕРМС® 2020 ?

10.У чому полягають відмінності між правилами ІНКОТЕРМС® 2010 та ІНКОТЕРМС® 2020?

11.Як обрати потрібне правило Інкотермс®.

Три кити правил ІНКОТЕРМС® 2020:

Зобов’язання: Хто за що відповідає у взаємовідносинах між продавцем та покупцем, наприклад, хто організовує перевезення або страхування товару, хто отримує транспортні документи та експортні або імпортні ліцензії тощо;

Ризик: де і коли продавець “постачає” товари, іншими словами, коли ризик переходить від продавця до покупця;

Витрати: Яка зі сторін відповідає за ті чи інші витрати, наприклад витрати на транспортування, упаковку, завантаження або розвантаження товару, а також витрати на перевірку або безпеку тощо.

Ваше замовлення